Bizi biz yapan geçmişimiz

https://www.youtube.com/watch?v=Xpp_y2Os5Co

Bizi biz yapan geçmişimiz
bu kadar açık ve net bizi biz yapan geçmişimiz

Eğer bi kralın çocuğu olsaydın emin ol ne çekingenliğin olurdu ve özgüvensizliğin
genelde zengin veya en para harcama da kısıtlamma yapmayan ailelerin çocuklarına bi baksana bi düşün aralarında kaç tane özgüvensiz kişi var ?

sadece zenginlik vs de değil çocukluktan beri atılgan yetişmiş biri  ilerdede öyle olur
Baskınlanmaması çok önemli

çocukluğunda bi şey yaptığında merak ettiğin bi şey yaparken bardak kırdın bi şey devirdin işte böyle bi şeyde seni etkileyecek şekilde azar yediysen  istemesende içten içe "fazla merak edersem başıma bişey gelebilir" gibi bişey bilinçaltına kazınır kardeş garanti olur bu ha seni etkileyecek şekilde ki azarı bilmem nasıl bi şey olur ama illa şiddetli bişey beklemme yani dayak gibi önemli olan seni etkileyen kısmı sende yarattığı korku heyecan ne kadar çok bunları sana hissetirirse o  azarlanma artık hey neyse bi palyonça bile senin çocukluğunun korkulu rüyası olabilir

mesela o palyanço özgüvenli lider bi karakterdir(filmde gördün örneğin) sende bundan çok korkmuşsundur bi hareketinden vs her ne ise
 bilinçaltına "özgüvenli/atılgan olmak kötüdür" gibi saçma sapan bişey beynine kazınmış olabilir

bilmem.  çocukluğunu düşün bendüşündüm, meğersem ulan ben çocukken ilkokul 4. sınıftan önce ne özgüvenliymişim lan lidermişim lan. mesela şöyle bi anımı anlatıyım.


https://www.youtube.com/watch?v=-hhpE1HPTkA

sokakta top oynuyoruz  benim kanka oyunbozanlık yaptı "ben oynamıyom a sıkıldım" gibi bişeyler falan dedi ulan ben başladım "lan nası oynamıyon yenilince oynamassın tabi hahahahaha" vsvs sövüp saymaya bu  biriyle daha (aten 3-4 kişiydik) benden biraz uzaklaşıp  az ilerimde o konuşmaya başladılar bende yerden aldım bi  küçük bi sopa :D fırlattım buna  ama  yüzüne atmak istemedim bu sopa bunun gözüne geldi bu ağlamaya başladı dedesinin evinin önünde oynuyoduk. dedesi kapıya çıktı söylenmeye başladı kim yaptı bunu ha? he? ha?  biraz korkarak ben yaptım dedim  hemmen başladı 1" polis çağrıcam gözünü çıkarttın hapse atcaklar seni" bilmem ne ulan ben ööyle feci korktum k hemen koşarak eve gittim perdeleri çektim annem sordu "perdeleri niye çekiyon"  dedim  çok güneşl giriyo halbuki korkuyom polis beeni haps atcak diye :D
böyle anlatırken çocukca komik "ne var canım çocukken herkes yaşar böyle şeyler" gibi şeyler düşünülebiir ama öyle değil herkez aynı değil işte kimisini ağır şeyler bile ekilemez kimsinide en ufak şeyler bile etkiler işte zaten  1kişilik1 burada devreye griyo kimsenin kişiliği "hakkını arama ezilince ses çıkarma sus pus otur" demez  kırılgan karakterin küçükken yaşanan olaylara verdiği tepkinin bilinçaltı kodlamalarıdır o "hakkını arama ezilince ses çıkarma sus pus otur" şeyler.


anlatamam nasıl kalbim atıyo çok korkmuştum.

e ulan beni  böyle beni etkileyen 5-10 tane olay var hepsinide 6-7 yaşımdayken yaşamışım. ulan ne tesadüfki bende 7. yaşımdan beri böyle çekingen  özgüvensiz kendini ifade edemeyen sosyalliği sevmeyen biri olarka hatırlıyom tesadüf işte bunların hepsi.

Daha 5-6 yaşındayken yaptığım şeyleri anlatsam ağzın açık kalır şarşırırsın  o anlattıklarımı 15-16 yaşım ile karşılaştırınca "aynı kişimi bu? dersin"

ne hilkmetse ben bu yaşadığım travma tarzındaki şeylerden sonra içine kapanık sosyal ortamları sevmeyen içe dönük bi insan olduğumu hatırlıyorum ve dostum emin ol sen böyle keskin hatlarla hatırlamasan da (10 yaşından önce şöyleydim gibi)  emin ol yaşadığın şeyler çok ama  çok etkili senin üstünde.   

düşün bi kralın çocuğu olan nasıl olurdun ?
yeme içme geçmiş olayların etkilerini bilinçaltından kaldırmayı araştır  ok mi?

bi önceki postta yazdıklarım güzel misal.

by bye


Yorumlar

Popüler Yayınlar